نظافت خانه و نکات کلیدی جهت نظافت خانه برای مهمانی و مراسم و جشن ها

استفاده از پرسنل باربری رشت و باربری لاهیجان و باربری لنگرود جهت نظافت منازل

نکاتی کلیدی جهت نظافت خانه برای مهمانی

 

اگر در آینده ای نزدیک قصد برپایی یک مهمانی بزرگ و شلوغ را در خانه خود داشته و دوست دارید خانه در کمال تمیزی بوده و به اصطلاح برق بزند

بایستی دست کم هفت روز پیش از روز مهمانی شروع به کار نموده و با تقسیم کار و یک برنامه ریزی درست و اصولی به نظافت خانه بپردازید تا هم خود شما خسته نشده و هم کارها بهتر پیش روند .

 

چگونه خانه را طی یک هفته برای مهمانی آماده کنیم ؟

 

قطعا هر شخصی از روش مخصوص به خود برای نظافت و تمیز کردن منزل خود استفاده می کند .

برای نظافت منزل اگر طبق اصول و برنامه ریزی صحیح پیش بروید به هیچ عنوان خسته و اذیت نخواهید شد . پیش از هر چیزی لازم به ذکر است که حتما در استفاده از مواد شوینده احتیاط نموده تا سلامت خود را به تهدید نیندازید .

در ادامه راهکارهایی برای نظافت و تمیزکاری بی دردسر و اصولی خانه را برای شما ارائه خواهیم نمود . و در این کار از پرسنل مراکز حمل اثاثیه منزل رشت کمک می گیریم

به نظر می رسد جشن و مهمانی را می توان به یک فیلم و تئاتر تشبیه نمود . شاید از این تشبیه کمی تعجب کنید

اما برای این که شما نیز با ما هم عقیده شوید اجازه داده تا این موضوع را سکانس به سکانس خدمت شما عزیزان شرح دهیم .

برای نظافت و تمیز کاری خانه کارها را مدیریت کنید ؟ و از تجربیات پرسنل باربری رودسر و باربری بندر انزلی استفاده کنید

برای خوب پیش رفتن پروسه نظافت و تمیز کردن خانه نیاز است که در کارهای خود نظم و برنامه ریزی داشته باشید .

برنامه ریزی و تقسیم بندی کارها باعث شده شما بهتر بدانید که بایستی از کجا شروع به کار نمایید . پیشنهاد می شود برای شروع کار بالاترین نقطه خانه را انتخاب نموده و به ترتیب جلو رفته تا در نهایت به بخش پایینی خانه برسید .

این نکته را در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان تا زمانی که یک قسمت از خانه را کاملا نظافت ننموده اید به سراغ بخش بعدی نروید .

این کار باعث شده از بابت تمیز بودن خانه و عدم وجود آلودگی در هیچ یک از بخش های آن آسوده خاطر باشید . در ضمن در این کار می توانید از تجربیات مراکز اسباب کشی تخصصی در رشت نیز استفاده کنید

مدیریت نمودن کارها    

توصیه می شود همچون دیگر امور مهمانی مدیریت کارهای مرتبط با تمیزکاری و نظافت منزل را نیز برعهده گیرید .

راهکارهای ما در این مقاله باعث شده شما در یک هفته بدون استرس و خستگی کارهای خود را انجام دهید .

برای این کار ابتدا اقدام به دسته بندی کارها نموده و دقیقا هر یک از این کارها را به یک روز در هفته اختصاص دهید . برای انجام این کار لیست آورده شده در زیر کمک شایانی به شما خواهد نمود :

  • برنامه روز اول : تعیین استراتژی
  • برنامه روز دوم : نظافت و تمیزکاری بخش ورودی و پنجره ها
  • برنامه روز سوم : نظافت حمام و سرویس بهداشتی
  • برنامه روز چهارم : نظافت و تمیزکاری سالن اصلی و یا فضایی که قرار بوده مهمانی در آن برگزار شود .
  • برنامه روز پنجم : نظافت آشپزخانه
  • برنامه ششمین روز : گردگیری و دستمال کشی سالن اصلی
  • برنامه هفتمین روز : آماده شدن برای مهمانی  

استفاده از تجربیات مشاورین باربری رامسر و باربری تنکابن و باربری چالوس جهت تعیین استراتژی

اولین روز : تعیین استراتژی

در اولین روز همان طور که گفتیم بایستی استراتژی خود را تعیین نمایید ؛ برای این کار وضعیت خانه را برای مهمانی ارزیابی و بررسی کنید .

با ارزیابی وضعیت خانه بهتر می توانید متوجه شوید که چه کارهایی باید انجام گرفته و چقدر کار دارید و بعد از آن با در نظر گیری آن ها استراتژی کارآمدی را طراحی و تعیین نمایید .

شما باید به خانه خود از دید مهمان نگاه نموده و تمامی زوایا و بخش های خانه را از نظر بگذرانید ، این کار باعث شده شما خیلی بهتر متوجه عیب های خانه خود شده و نسبت به رفع آن ها اقدام نمایید .

پس در واقع شما به عنوان اولین گام بایستی نقص های خانه خود را شناسایی نمایید : و از افراد متخصص باربری آستانه اشرفیه و باربری کیاشهر کمک بگیرید

  • ابتدا از درب ورودی خانه شروع نموده و مانند یک مهمان از درب وروی وارد خانه شوید . بخش بیرونی خانه و جلوی درب ورودی را خوب بررسی کنید .
  • مواردی چون وجود گرد و خاک ، زباله های ریخته و یا هر منظره ناخوشایندی که جلوی دید مهمان بوده را پیدا کرده و یادداشت نمایید .
  • حال به بخش ورودی آمده و تمامی وسایل و لوازم موجود در این بخش نظیر چوب لباسی و یا هر چیزی که ممکن بوده به چشم مهمان بیاید را بررسی نموده و بنویسید .
  • این بار همین کار را در رابطه با سالن پذیرایی انجام داده و لیستی از وسایلی که فکر می کنید برای روز مهمانی مناسب نبوده را نوشته تا بعدا آن ها را به بخش دیگری از خانه منتقل نمایید .
  • وارد آشپزخانه شده و بخش هایی چون بالای یخچال و فریزر را که احتیاج به تمیز کردن و گردگیری داشته را به دقت وارسی نمایید .
  • سرویس بهداشتی و حمام نیز بایستی در روز مهمانی از تمیزی برق بزند پس تمام عواملی که مانع از تمیز به نظر آمدن این بخش ها شده را یادداشت نموده تا سر فرصت تمیزکاری کنید .
  • اتاق ها و دیگر بخش های شخصی خانه را نیز باید خود ببینید که آیا مایل بوده مهمان ها به آن ها وارد شوند یا خیر .
  • در صورت تمایل این بخش ها را نیز بررسی نموده و مواردی که بایستی تمیز و مرتب شده را یادداشت نمایید . چنانچه میل نبوده کسی به اتاق خواب های شما وارد شود نیز می توانید درب این اتاق ها را در روز مهمانی قفل نمایید .
  • اکنون که تمامی بخش های خانه را بررسی و نکات قابل ذکر را یادداشت نموده اید لیست را بار دیگر از نظر گذرانده و کارهای مشابه را در یک گروه قرار دهید .   

تمیز کاری خانه برای روز مهمانی توسط پرسنل باربری نوشهر و باربری رویان و باربری نور

دومین روز : نظافت و تمیزکاری بخش ورودی و پنجره ها

اکنون وقت تمیزکاری فرا رسیده و اگر طبق برنامه پیش رفته و کار هر روز را در همان روز به اتمام برسانید کارها روی هم تلنبار نشده و تنها در هر روز یک ساعت از وقت شما گرفته شده و در نتیجه به هیچ عنوان دچار خستگی نیز نخواهید شد .

  • اول از همه به سراغ شیشه ها رفته و به کمک دستمال و شیشه پاک کن ، خوب آن ها را تمیز نمایید .
  • حتما پنجره های ورودی را نیز تمیز نموده و آن ها را نیز برق بیندازید . البته نیروهای متخصص باربری کوچصفهان و باربری خمام برای این کار بسیار مناسب می باشند
  • به شست و شوی حیاط و ورودی خانه پرداخته و نیز تمامی وسایل غیر ضروری یادداشت شده در لیست را به بخش های غیرقابل دید خانه نظیر انباری منتقل نمایید .
  • مهمان بایستی به خوبی در همان بدو ورود متوجه آماده بودن شما برای میزبانی شده و حس کند که شما برای این مهمانی و مهمانان دعوت شده ارزش قائل شده و همه چیز را مهیا ساخته اید .

سومین روز : نظافت حمام و سرویس بهداشتی

  • این روز مختص نظافت سرویس بهداشتی و حمام بوده و شما باید تمام موارد نظافت را در این بخش ها انجام داده تا در روز مهمانی تنها نیاز به یک نظافت جزئی باشد .
  • در نظر گیری ایده های تزئینی برای روز مهمانی در سرویس بهداشتی نیز می تواند جذاب باشد .

چهارمین روز : نظافت و تمیزکاری سالن اصلی

  • در نظر گیری مکانی امن برای وسایل شکننده و غیر قابل تعویض درون لیست
  • نظافت و مرتب سازی سالن پذیرایی
  • انتقال وسایل غیر ضروری به گوشه دیگری از خانه و بازتر نمودن فضای سالن پذیرایی جهت برگزاری مهمانی
  • در نظر گیری سبدی برای وسایل و لباس های هر فرد از خانواده جهت نظم بخشی به امور

پنجمین روز : نظافت آشپزخانه  

روز مهمانی بایستی آشپزخانه کاملا تمیز و مرتب به نظر آید چرا که احتمالا مهمانان نیز به این بخش رفت و آمد داشته و تمیز بودن این بخش بسیار حائز اهمیت می باشد .

  • نظافت و تمیزکاری عمقی آشپزخانه و تمیز نگه داشتن آن تا روز مهمانی
  • تمیز نمودن یخچال و فریزر
  • برق انداختن اجاق گاز و دور و اطراف آن
  • تمیزکاری کابینت ها و کف آشپزخانه

ششمین روز : گردگیری و دستمال کشی سالن اصلی

ششمین روز را به گردگیری سالن اصلی و محیط در نظر گرفته برای مهمانان اختصاص دهید .

  • طبق لیست نوشته شده از قبل ، پیش رفته و مطمئن گردید که همه شرایط برای راحتی مهمانان مهیا بوده و هوای خانه نیز کاملا مناسب می باشد .
  • اقدام به گردگیری تمامی بخش ها و لوازم سالن اصلی نظیر قفسه های کتاب ، قاب عکس و تابلوها و دیگر وسایل دکوری .
  • جارو کشی بخش ورودی خانه
  • شست و شوی سینک آشپزخانه

هفتمین روز : آماده شدن برای مهمانی

احتمال ریزه کاری هایی هنوز در بخش هایی از خانه به چشم می خورند . برای مدیریت این کارها در کمترین زمان ، حتما نکات زیر را مدنظر قرار دهید  :

  • تمیزکاری سطحی سرویس بهداشتی نظیر پاک کردن آینه
  • گذاشتن حوله تمیز و نو برای استفاده مهمانان و اطمینان از کافی بودن صابون یا مایع دستشویی
  • تی کشی کف آشپزخانه و سالن
  • قرار دادن گلدان هایی با گل های طبیعی بر روی میزها
  • روشن نمودن شمع ها و پخش یک موسیقی ملایم و دلنشین

سخن پایانی

با برنامه ریزی و تقسیم بندی کارها از یک هفته قبل از مهمانی و انجام کارها به صورت مرحله به مرحله و روزانه ، به هیچ عنوان احساس خستگی نخواهید کرد

و در روز مهمانی نیز می توانید با خیالی آسوده ، اعتماد به نفس کافی و بدون هیچ خستگی به مهمان های خود رسیده و از مهمانی خود لذت ببرید و شبی زیبا و خاطره انگیز را برای خود و مهمانان خود رقم بزنید .

5/5 - (1 امتیاز)