آلودگی هوا و محیط زیست توسط خودروها و تأثیرات آن بر سلامتی انسان‌ها

آلودگی هوا

کارشناسان باربری اهواز و باربری بندرعباس با همکاری متخصصان باربری شیراز در مورد آلودگی وسایل نقلیه موتوری نکاتی را بیان می‌کنند

انتخاب وسایل حمل و نقل شخصی ما تأثیر زیادی بر کنترل آلودگی هوا و کیفیت هوا دارد.

آنچه ما با آن رانندگی می‌کنیم و نحوه رانندگی ما بر محیط زیست تأثیر می‌گذارد.

با افزایش آگاهی جهانی از تأثیرات آلودگی هوا بر سلامتی و گسترش بازار جابجایی هوشمند، تقاضای مصرف‌کننده برای راه‌حل‌هایی که کیفیت هوا را بهبود می‌بخشد و از آلودگی داخل کابین جلوگیری می‌کنند نیز افزایش می‌یابد.

سبک رفت‌وآمد شما چیست؟

راه‌های زیادی برای رسیدن به کار وجود دارد.

از پیاده‌روی تا محل کار گرفته تا اتومبیلرانی، روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید تأثیر خود را کاهش دهید.

سبک رفت‌وآمد خود را کشف کنید.

از آنجا که بیشتر آلودگی‌ها از اتومبیل‌ها و کامیون‌ها به دلیل سوزاندن سوخت است،

می‌توانید با سوزاندن سوخت کمتر و استفاده از فیلترهای کاهش آلاینده‌ها، آلودگی این منابع را کاهش دهید.

 

آلودگی هوا

 

مشاوران باربری اصفهان و باربری کرمان تأکید می‌کنند که سوخت کمتری بسوزانید

دفعه بعدی که وسیله نقلیه خریداری کردید، کم‌مصرف‌ترین وسیله نقلیه را خریداری کنید که نیازهای روزانه شما را برآورده.

برای بار زیاد گاه‌به‌گاه، وسیله نقلیه یا تریلی بزرگتر اجاره یا قرض کنید.

اگر بیش از یک وسیله نقلیه دارید، از کم‌مصرف‌ترین سوخت ممکن استفاده کنید.

برای جلوگیری از مصرف کامل سوخت، دوچرخه سواری یا پیاده‌روی کنید.

دورکاری (انجام کار از یک مکان مستقر (مثلاً در خانه) از طریق تلفن یا اینترنت) برای کاهش رانندگی.

برای جلوگیری از رانندگی غیرضروری، کارها را برنامه‌ریزی کنید.

 

آلودگی هوا

 

تصفیه‌کننده‌های سوخت

برای کاهش انتشار گازهای خروجی، وسیله نقلیه خود را به خوبی تنظیم کنید و لاستیک را به درستی باد کنید.

کارها را در یک سفر ترکیب کنید – اتومبیل‌ها هنگام گرم شدن کمتر آلوده می‌شوند.

از در جا کردن خودرو خودداری کنید – اگزوزهای بیکار بیشتر از اگزوزهای فعال آلاینده دارند.

اگر ماشین جدیدی خریداری می‌کنید، به دنبال خودروی کم آلاینده باشید.

بنزین با گوگرد کم باعث کاهش 10-15٪ آلاینده‌ها می‌شود.

85٪ سوخت اتانول را می‌توان در وسایل نقلیه با سوخت انعطاف‌پذیر استفاده کرد.

سایر سوخت‌های حمل و نقل جایگزین، مانند گاز طبیعی برای ناوگان وسایل نقلیه بسیار کاربردی هستند.

وسایل نقلیه جاده‌ای چه تأثیری بر کیفیت هوا دارند؟

حمل و نقل جاده‌ای منبع اصلی آلودگی هوا است که به سلامت انسان و محیط زیست آسیب می‌رساند.

وسایل نقلیه طیفی از آلاینده‌ها را شامل اکسیدهای نیتروژن و ذرات معلق تولید می‌کنند.

 

آلودگی هوا

 

قوانین اروپا برای تولید گازهای گلخانه‌ای از اتومبیل چگونه است؟

به منظور بهبود کیفیت هوای شهری، اتحادیه اروپا محدودیت‌هایی را برای حداکثر میزان آلودگی قابل انتشار از وسایل نقلیه تعیین کرده است.

برای رانندگی در اتحادیه اروپا، وسایل نقلیه باید این استانداردها را داشته باشند.

بنابراین وسایل نقلیه در آزمایشگاه و جاده آزمایش می‌شوند تا قبل از فروش اولیه خودرو اطمینان حاصل شود.

 

آلودگی هوا

 

اروپا برای بهبود کیفیت هوا چه کاری باید انجام دهد؟

برای کاهش تأثیر وسایل نقلیه جاده‌ای بر کیفیت هوا، اتحادیه اروپا باید:

  • با ناوگان موجود 43 میلیون اتومبیل و کامیونت دیزلی بسیار کثیف مقابله کند، یعنی اطمینان حاصل کنید که فراخوان‌ها اجباری هستند و فقط به چند کشور عضو محدود نمی‌شوند.
  • از آزمایش شخص ثالث پشتیبانی کنید و مطمئن شوید که کشورهای عضو هنگام ورود به بازار به تعهدات خود عمل می‌کنند
  • نظارت بر اتومبیل‌های موجود در جاده.
  • تدوین استانداردهای دقیق آلایندگی یورو 7 برای خودروهای سبک و سنگین برای دستیابی به کاهش بیشتر آلاینده‌های هوا مطابق با دستورالعمل‌های سازمان جهانی حفاظت از محیط زیست به عنوان مثال: کاهش و تراز کردن میزان انتشار گازوئیل و بنزین، افزایش الزامات ماندگاری انتشار.
  • با ورود به آیین‌نامه یورو 7 اطمینان حاصل شود که وسایل نقلیه مطابق با استانداردهای اتحادیه اروپا در جاده تحت رانندگی هستند.
  • ایجاد یک چارچوب اروپایی برای کمک به کشورهای عضو و شهرها در انجام اقدامات لازم – یعنی مناطق کم انتشار و حذف تدریجی همه موتورهای احتراق داخلی – برای بهبود کیفیت هوا و مقابله با تغییرات آب و هوا.

 

آلودگی هوا

 

آیا می‌خواهید به کاهش آلودگی هوا کمک کنید؟

شاید لازم باشد موتور خود را روشن نگه دارید.

آلودگی هوا ممکن است از دهه 1970 کاهش‌یافته باشد، اما همچنان یک خطر بزرگ بهداشتی در است.

قرار گرفتن در معرض گازهای سمی و ذرات معلق، زندگی بیش از شهروندان را در سال کوتاه می‌کند و میلیون‌ها هزینه دارد.

هنوز اقدامات کوتاه مدت مشخصی انجام نشده است.

در ظاهر، خاموش كردن موتور هر زمان كه در اتومبیل منتظر می‌مانید – چه در هنگام بردن بچه‌ها از مدرسه، یا گیر افتادن در ترافیك – ایده منطقی به نظر می‌رسد.

وقتی موتور خاموش است، هیچ چیزی ساطع نمی‌شود.

با این حال، داستان کامل پیچیده‌تر است.

 

آلودگی هوا

 

کاتالیزورها به گرما احتیاج دارند

وسایل نقلیه بنزینی ساخته شده پس از سال 1993 کاتالیزورهایی (اغلب به عنوان مبدل‌های کاتالیزوری شناخته می‌شوند) در اگزوزهای خود نصب شده دارند.

این‌ها دستگاه‌هایی هستند که انتشارات مضر اگزوز مانند سوخت نسوخته، اکسیدهای نیتروژن و مونوکسید کربن را به گازهای بی‌خطر تبدیل می‌کنند.

اما چنین کاتالیزورهایی برای عملکرد به حرارت موتور احتیاج دارند.

هر دقیقه که موتور خاموش می‌شود آن‌ها را از دمای عملیاتی ایده آل خود دور می‌کند و در هنگام سرما اصلاً کار نمی‌کنند.

بنابراین، اگرچه فعالیت‌های ضد بیکاری ممکن است به کاهش سطح آلاینده‌های آب و هوایی که توسط کاتالیزورها جذب نمی‌شوند، مانند دی‌اکسید کربن کمک کند، اما آن‌ها خطر واقعی و صدمه فوری و ناخواسته به سلامت انسان را تشکیل می‌دهند.

خاموش کردن موتور ممکن است باعث کاهش انتشار CO2 شود، اما میزان بسیار بیشتری از آلاینده‌های هوا تولید می‌کند.

 

هوا در مقابل جو

درست است که اگر اتومبیل خود را روشن بگذارید، میزان تولید گازهای گلخانه‌ای گرم‌کننده سیاره را افزایش می‌دهد – اما نه به اندازه تصور شما.

هیچ دلیلی وجود ندارد که تصور کنیم رفتار سایر خودروهای بنزینی متفاوت است.

نسخه‌های دیزلی خودروها نسبت به معادل بنزینی خود کربن دی‌اکسید کمتری منتشر می‌کنند.

منطقه آلایندگی بسیار کم در لندن، رانندگانی که اتومبیل‌های دیزلی قدیمی‌تر را به دلیل سبزتر بودن خریداری کرده‌اند، مجازات می‌کند، در حالی که انتشار ذرات مرگبار نامحدود را از اتومبیل‌های بنزینی و موتورها مجاز می‌کند.

 

کنترل کیفیت هوا در اتومبیل‌ها و ایجاد اختلال در بخش خودرو

این راز نیست که ترافیک تأثیر زیادی بر کیفیت هوا دارد.

قرار گرفتن در معرض این نوع آلودگی‌ها تأثیرات کوتاه مدت و بلندمدت بر سلامتی دارد.

مطالعات نشان می‌دهد که آلودگی در ترافیک با افزایش آلرژی و علائم مرتبط با آسم، خطر بالاتر سرطان پس از مواجهه طولانی مدت، اثرات احتمالی باروری و غیره همراه است.

 

خطر آلودگی هوا برای رانندگان و مسافران

وقتی در مورد تأثیرات بهداشتی ناشی از آلودگی ترافیک صحبت می‌کنیم، معمولاً به در معرض قرار گرفتن عابران پیاده‌ای که در حال تردد در کنار جاده‌های شلوغ هستند، به جای خود رانندگان و مسافران اتومبیل‌ها، اشاره داریم.

با این حال، وسایل نقلیه فعلی ما از ما در برابر قرار گرفتن در

 

معرض آلودگی محافظت نمی‌کنند.

علاوه بر این، به نظر می‌رسد که رانندگان در جاده در معرض بالاترین سطح آلودگی هوا قرار دارند.

نتایج مطالعات نشان می‌دهد که عابر پیاده و دوچرخه سوار در معرض سطح آلاینده‌های کمتری نسبت به رانندگان و مسافران داخل وسایل نقلیه قرار دارند.

این بدان دلیل است که خود خودروها تعداد بیشتری از آلاینده‌ها را در داخل کابین به دام می‌اندازند.

آلودگی هوا

 

چگونه کنترل کیفیت هوا تجربه مسافر را بهبود می‌بخشد

 

پنل آلودگی هوا

داده‌های مربوط به کیفیت هوای تازه با ارائه ابزاری برای جلوگیری از آلودگی داخل کابین، در وهله اول می‌تواند تجربه راننده و مسافر را بهبود بخشد.

به عنوان مثال، می‌توان از اطلاعات به‌روز كیفیت هوا برای آگاه كردن رانندگان از كیفیت هوا و خطرات ناشی از آتش‌سوزی در محل خود استفاده كرد و آن‌ها را وادار به بستن پنجره‌ها و روشن كردن سیستم تصفیه هوا درون كابین كرد.

 

محدودیت‌های سنسورهای فیزیکی برای بخش خودرو

بسیاری از مطالعات تاکنون در مورد بهبود کیفیت هوا در راه‌حل‌های خودرویی بر روی موضوع سنسورهای کیفیت هوای فیزیکی متمرکز شده است.

سنسورهای فیزیکی از ورود خطرات تنفسی به داخل کابین، از جمله دانه‌های گرده، گردوغبار جاده و دوده دیزل، جلوگیری می‌کنند.

با این حال، رویکرد “حسگر فیزیکی” معایبی را هنگام نظارت بر کیفیت هوا نشان می‌دهد:

  1. از آنجا که سنسورهای فیزیکی یک راه‌حل سخت‌افزاری هستند، آن‌ها باید در روند تولید ادغام شوند و این امر به یک سرمایه‌گذاری به موقع و پرهزینه نیاز دارد.
  2. در حالی که سنسورهای کیفیت هوای فیزیکی ممکن است در مکان ثابت، تصویر خوبی از کیفیت هوا در زمان واقعی ارائه دهند، اما بدون اطلاعات پیش‌بینی یا داده‌ها برای شرایط در طول سفر، محدودیت زیادی برای برنامه‌ریزی سفر فراهم می‌کنند.
  3. توانایی برنامه‌ریزی آن‌ها به میزان قابل‌توجهی محدود است.

آلودگی هوا